FANDOM

Zielona czarownica - inaczej Zielona Pani, Pani w zielonej Szacie. Prawdopodobnie jest spokrewniona z Jadis (inaczej Białą czarownicą) która wiele lat wcześniej sprowadziła na Narnie wieczną zimę. Jest piękną, uroczą kobietą o pięknym głosie, porównywanym do ptasiego śpiewu. Miała konia Śnierzkie.

Przedstawienie w seriiEdytuj

Srebrne krzesłoEdytuj

Zielona czarownica zamienia się w węża i śmiertelnie kąsa matkę Riliana. Młodzieniec przez wiele lat chciał zabić węża, jednak potem zauroczył się w pięknej pani (Zielonej czarownicy) podczas polowań. Porwała go w podziemia i uczyniła księciem jej królestwa (bo był księciem Narnii, a nie Podziemia) Sprowadziła na niego złe czary i tylko w jedną godzinę stawał się normalny, a wtedy ona przykuwała go do srebrnego krzesła. Podczas jednej z konnych przejażdżek po Nadziemniu razem z księciem spotkała dzieci i bołotwija, posłała ich do olbrzymów, które miały je zjeść. Dzieciom udaje się uciec. Podczas ucieczki przypadkiem trafiają do podziemia i spotykają zaczarowanego księcia. Jednak kiedy (podczas wspomnianej godziny) wypowiedział imię Aslana (co było jednym ze znaków które sam Aslan przekazał Julii), Eustachy, Julia i Błotosmętek uwolnili go. Na koniec powieści zmienia się w węża i zostaje zabita przez Riliana.