FANDOM

Złoty Wiek- okres w historii Narnii.

PoczątekEdytuj

Czasy Złotego Wieku nastąpiły zaraz po ponad stu latach Wiecznej Zimy, klątwy rzuconej przez Jadis. Kiedy rodzeństwo Pevensie trafiło do krainy po raz pierwszy, dowiedziało się, że to właśnie ono ma pomóc Aslanowi w walce przeciw Jadis. Jak mówiła przepowiednia:

"Gdy ciało z ciała Adama,

I kości z jego kości

Na tronie w Ker-Paravelu zagości,

Przeminą wszelkie czasy niegodziwości"

Wierszyk mówił oczywiście o rodzeństwie Pevensie, które miało zostać królami i królowymi Narnii, pokonując wieczną zimę.

W końcu udaje im się to. Po bitwie z Jadis dzieci zostają ukoronowane na królów i królowe Narnii. Właśnie wtedy rozpoczął się Złoty Wiek, podczas którego panowali królowie.

Koniec Złotego WiekuEdytuj

Złoty Wiek trwał kilkadziesiąt lat, dokładnie tyle, ile pobyt rodzeństwa Pevensie w Narnii. Kiedy Piort, Zuzanna, Edmund i Łucja polują na Białego Jelenia, trafiają na Latarniane Pustkowie. Z początku nie pamiętają nic, lecz z upływem czasu przypominają sobie dokładne miejsce i przeszłość związaną z Latarnią. Dzieci, już wtedy dorosłe, zostawiają swoje konie i jelenia, kierując się w stronę wejścia do szafy. Wtedy trafiają z powrotem do swojego świata.

Narnijczycy zdziwieni byli nagłym zniknięciem rodzeństwa, dlatego wtedy, kiedy nie było już władców na Ker-Parevelu, uznano ostateczny koniec Złotego Wieku.

WydarzeniaEdytuj

  • Koronacja na Ker-Paravelu rodzeństwa
  • Wyprawa rodzeństwa na pokładzie statku "Blask Szmaragdu"
  • Polowanie na olbrzymy z północy Piotra i jego armii
  • Przygoda Szasty i konia Bri wraz z księżniczką Arawis i klaczą Hwin
  • Polowanie na Białego Jelenia
  • Zniknięcie rodzeństwa z Narnii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki