FANDOM

Maugrim

Wilk

Wilk - jedno z mówiących zwierząt zamieszkujących Narnię. Najwięcej było ich podczas Wiecznej Zimy (choć tak naprawdę niewiecznej), kiedy to Jadis wzięła sobie wilki za niewolników i pomocników.

Pojawienie się w "Opowieściach..."Edytuj

Wilki pojawiają się tylko w filmie i książce "Lew, czarownica i stara szafa". Pierwszym spotkanym przez nasz wilkiem był Maugrim, który jeszcze wcześniej zostawił list w domu pana Tumnusa podczas jego aresztowania. Później, kiedy Edmund trafia do zamku Czarownicy, omija Maugrima jako kamienną figurę, a ten, niespodziewanie, rzuca się na niego. Później wilki pojawiają się podczas pogoni za rodzeństwem Pevensie. Kilka z nich dociera do domku bobrów, a tam spotykają lisa i każą wyznać mu kierunek ucieczki dzieci. Ten kłamie, chociaż wilki boleśnie go ranią. Następnie dochodzi do bezpośredniego spotkania wilków z Piotrem i siostrami. Dzięki odwilży, która akurat w tamtym momencie dawała znaki swojej działalności, dzieci uciekają wilkom. W tym samym czasie, nieopodal wilki przynoszą Czarownicy lisa, który nie chce wyjawić prawdy. Później, tuż przed wojną z Jadis, jeden z jej posłańców atakuje Zuzannę i Łucję. Na pomoc przybywa Piotr, wezwany dzięki Magicznemu Rogowi. Ten, zabiwszy wilka, zresztą Maugrima, zdobywa ostrogi i tytuł "Pogromcy wilka". Później wilki nie pojawiają się już w opowieści.

Znane nam wilkiEdytuj

Jedynym znanym nam wilkiem jest Maugrim, który zostawił list w domu fauna Tumnusa.

CiekawostkaEdytuj

  • Wilki, po przybyciu Telmarów do Narnii, prawdopodobnie utraciły zdolność mowy, podobnie jak wiele innych zwierząt.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki