FANDOM

Tumnusfaun, mi
Tumnus faun satyr
eszkający na Latarniowym Pustkowiu. Umie pięknie grać na flecie i ma dar opowiadania bajek. Jego jaskinia jest czysta i schludna.

Wygląd Edytuj

Tumnus ma jasne włosy oraz brązowe oczy. Posiada bladą cerę, a na szyi nosi czerwony, wełniany szalik. Nie posiada koszulki, a w miejscu jego nóg widnieją dwie nogi przypominające kozie, które pokryte są brązową sierścią. Jego dolna szczęka okryta jest pod niewielką brodą. Na głowie można zauważyć dwa, małe rogi. Uszy fauna są wydłużone i przypominają – tak jak nogi – kozie.

Charakter Edytuj

Tumnus jest miłym i przyjaznym faunem zamieszkującym Pieczarę w lesie. Jest lojalny oraz wierny i nie odmawia pomocy. Ponadto wykazał się wielką odwagą oferując Łucji Pevensie schronienie, aby potem odprowadzić ją z powrotem mimo tego, iż doskonale wiedział, że Czarownica po niego przyjdzie.

Biografia Edytuj

Lew, Czarownica i Stara Szafa Edytuj

Tumnus to pierwsza osoba z Narnii jaką spotkała Łucja Pevensie. Opowiadał Łucji o Narnii w swojej jaskini, jak przeszła przez starą szafę. Faun miał dobre serce dlatego nie wydał Łucji Białej Czarownicy. Jednak Jadis się dowiedziała, bo Tumnusa wydał Edmund, ponieważ chciał więcej ptasiego mleczka. Miły faun został aresztowany przez Maugrima, szefa tajnej policji Jadis. Biała Czarownica zamieniła Tumnusa w kamień. Uratował go Aslan odmrażając go, a faunzaraz pobiegł na pole bitwy, aby walczyć z wojskiem wiedźmy.

Książe KaspianEdytuj

W fauna Tumnusa można się wcielić w grze Opowieści z Narnii:Kaiąże Kaspian na PC w pierwszym rozdziale.

Koń i jego chłopiec Edytuj

Został dworzaninem królowej Zuzanny Pevensie i króla Edmunda Pevensie. On to wymyślił podstęp jak uciec z zamkniętego pałacu w Taszbaanie. Nie wiadomo czy brał udział w Bitwie z Rabadaszem.

Ostatnia BitwaEdytuj

Tumnus jest obecny w Krainie Aslana.

CiekawostkiEdytuj