FANDOM

Tumnusfaun, który mieszkał na Latarniowym Pustkowiu. Umiał pięknie grać na flecie i miał dar opowiadania bajek. Jego jaskinia była czysta i schludna. Po raz pierwszy wystąpił w pierwszym tomie serii pt. "Lew, czarownica i stara szafa". Spotkał Łucję podczas jej pierwszego pobytu w Narnii i się z nią zaprzyjaźnił. Później Edmund wydał go Jadis (Białej Czarownicy) mówiąc, że ugościł jego siostrę. Tumnus przez jakiś czas był więźniem, a potem Czarownica zmieniła go w kamień. Jednak Aslan swoim tchnieniem go odczarował. Później został doradcą rodzeństwa, co można zobaczyć w 5 tomie serii pt. "Koń i jego chłopiec". Tumnus spotkał rodzeństwo ponownie w prawdziwej Narnii.

Wygląd Edytuj

Tumnus faun satyr

Tumnus ma jasne włosy oraz brązowe oczy. Posiada bladą cerę, a na szyi nosi czerwony, wełniany szalik. Nie posiada koszulki, a w miejscu jego nóg widnieją dwie nogi przypominające kozie, które pokryte są brązową sierścią. Jego dolna szczęka okryta jest pod niewielką brodą. Na głowie można zauważyć dwa, małe rogi. Uszy fauna są wydłużone i przypominają – tak jak nogi – kozie.

Charakter Edytuj

Tumnus jest miłym i przyjaznym faunem zamieszkującym Pieczarę w lesie. Jest lojalny oraz wierny i nie odmawia pomocy. Ponadto wykazał się wielką odwagą oferując Łucji Pevensie schronienie, aby potem odprowadzić ją z powrotem mimo tego, iż doskonale wiedział, że Czarownica po niego przyjdzie.

Biografia Edytuj

Lew, Czarownica i Stara Szafa Edytuj

Tumnus to pierwsza osoba z Narnii jaką spotkała Łucja Pevensie. Opowiadał Łucji o Narnii w swojej jaskini, jak przeszła przez starą szafę. Faun miał dobre serce dlatego nie wydał Łucji Białej Czarownicy. Jednak Jadis się dowiedziała, bo Tumnusa wydał Edmund, ponieważ chciał więcej ptasiego mleczka. Miły faun został aresztowany przez Maugrima, szefa tajnej policji Jadis. Biała Czarownica zamieniła Tumnusa w kamień. Uratował go Aslan odmrażając go, a faun zaraz pobiegł na pole bitwy, aby walczyć z wojskiem wiedźmy.

Książe KaspianEdytuj

W fauna Tumnusa można się wcielić w grze Opowieści z Narnii:Książe Kaspian na PC w pierwszym rozdziale.

Koń i jego chłopiec Edytuj

Został dworzaninem królowej Zuzanny Pevensie i króla Edmunda Pevensie. On to wymyślił podstęp jak uciec z zamkniętego pałacu w Taszbaanie. Nie wiadomo czy brał udział w Bitwie z Rabadaszem.

Ostatnia BitwaEdytuj

Tumnus jest obecny w Krainie Aslana.

CiekawostkiEdytuj