FANDOM

Stworzenie narnii.jpg

Aslana

Stworzenie Narnii
— najciekawsze i najbardziej tajemnicze wydarzenie związane z Narnią, początek krainy.

StwórcaEdytuj

Stwórcą i Panem Wszystkich był Aslan-lew będący najpotężniejszą postacią w Narnii

PrzebiegEdytuj

Na początku Narnia była ciemną i cichą pustką, z ciemnym światłem wydobywającym się nie wiadomo skąd. Był to Las Między Światami. Nagle, z ciemności wydobył się najpiękniejszy śpiew, który mógł słyszeć jakikolwiek śmiertelnik. Pojawiło się światło. Okazało się, że śpiewakiem był sam Aslan. Krążył po pustej krainie, przesuwając się powoli coraz dalej. Wkrótce zaczęły pączkować rośliny, trawy, drzewa i krzewy. Rosły one w nieprawdopodobnym tempie. Potem, już zielony teren zaczął się falować i kształtować w równiny, pagórki, góry. Na samym końcu teren zaczął "bulgotać", a z powstałych "bąbli" wyłaniały się zwierzęta. Aslan wezwał niektóre z nich i uczynił zwierzętami mówiącymi.

ŚwiadkowieEdytuj

Świadkami stworzenia Narnii byli" Pola Plummer, Digory Kirke, dorożkarz, Truskawek,Wuj Andrzej i biała czarownica

Motyw religijnyEdytuj

Stworzenie Narnii ma charakter ściśle biblijny. Ze względu na poglądy chrześcijańskie autora, całą Narnię, wraz ze Stwórcą, można bez problemu porównać do wydarzeń biblijnych. Dla przykładu, w Biblii na początku pojawiło się światło - tak też jest w Narnii. Potem urosły rośliny - tak też jest w Narnii. Na końcu zwierzęta (nie licząc człowieka, który pojawił się bezwzględnie na końcu), tak też jest w Narnii. Później Aslan wypowiada takie oto słowa:

Narnio, Narnio, Narnio, przebudź się! Kochaj. Myśl. Mów. Bądź chodzącymi drzewami, mówiącymi zwierzętami, uduchowionymi wodami.

Oprócz tego, Aslan używa wielu określeń, bardzo zbliżonych do słów Jezusa.

W trzeciej części Opowieści z Narnii Aslan zwraca się do Łucji i Edmunda tymi słowami: W waszym świecie mam trochę inne imię, a ściągnąłem was tutaj, byście mnie mogli choć trochę poznać, co z pewnością oznacza, że Aslan w serii powieści był niczym Bóg.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki