FANDOM

Zuzannapev.jpg

Zuzanna ma na plecach strzały

Strzały do łuku
- główny element tej broni.

Materiały i budowaEdytuj

Strzała jest prostym do wykonania narzędziem, ale trzeba pamiętać o kilku warunkach, jakie musi spełnić. Przede wszystkim, końcówka (grot) strzały musi być ostra. Strzała ma specjalnie wykonany grot z metalu lub innego niż drewno materiału. Grot jest osobno doczepiany klejem lub inną, kleistą substanją, lub po prostu nałożona - pod warunkiem, że nie będzie odpadać. Drugi warunek jest taki, że strzała mi być prosta, bez żadnych wypustek. Jeśli strzała jest choć trochę wygięta, nie trafi w cel. Natomiast jeśli spotkamy się z wypustką na jej powierzchni, może zahaczyć o rączkę łuku i utrudnić strzał. Trzecim warunkiem jest dobrej jakości szpara na cięciwe. Może się to wydać głupie, ale jeśli specjalny rów, przez który opiera się strzałę na łuku nie jest dobrze wykonany, cięciwa może przeciąć strzałę wzdłuż pod wpływem dużego napięcia. Czwarty warunek to odpowiednia długość strzały, dobierana w zależności od wieku, wzrostu, siły strzelca a także długości i innych właściwości łuku i cięciwy.

WyróbEdytuj

Ponieważ, jak widzimy, doskonałej strzały nie można wyrobić samemu, zajmują się tym karły za pomocą specjalnych urządzeń, takich jak szlifiarki, noże, piece do wytapiania metalu i wypalania gliny etc.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki