FANDOM

Smok3.jpg
Nazwa: Smok
Rodzina: Smokowate
Długość: Różnie, do 18 metrów
Rodzaj skóry: Łuski
Miejsce życia: Narnia, lasy, wybrzeża

Smok - rodzaj fantastycznego stworzenia, żyjącego w dzikich częściach Narnii. oraz innych, głównie północnych krain.

AnatomiaEdytuj

Smoki są jedynymi stworzeniami o tak ogromnej różnorodności. W Narnii są to stworzenia osiągające do kilku metrów długości. Skóra jest gruba, pokryta pancerzem i grubymi, gęsto ułożonymi łuskami. Mięśnie poruszające skrzydłami zawieszone są na niezbyt widocznym mostku. Same skrzydła są zbudowane z membran podtrzymujących jedną, dużą i grubą błonę. Przypominają skrzydła nietoperza Ogólny zarys tułowia jest prostokątny. Zarówno przedmie, jak i tylne łapy są chwytne, podobne do ludzkich. Ogon również jest długi i pokryty skórą, a więc i pancerzem z łuskami. Długa szyja pozwala smokowi odwracać głowę w różne strony podczas lotu (i nie tylko). Głowa ma zarys trójkątny i ma liczne wytwory- takie jak wachlarze, rogi, grzebienie. Przez cały grzbiet biegną wysokie, wąskie kolce.

Smoki w naszym świecieEdytuj

Smok.png

Eustachy Scrubb zamieniony w smoka

Smok jest najbardziej pożądanym i znanym zwierzęciem fantastycznym u nas, w naszym świecie. Jest on popularny przez cały czas, a w coraz to nowszych czasach jest bardziej popularny, ponieważ powstaje więcej ich wyobrażeń. Kiedyś smoki istniały tylko na malowidłach i płaskorzeźbach, ale z upływem czasu przenoszono je na rzeźby, a w dzisiejszych czasach także figurki, maskotki itp. Smoki pojawiają się również często w powieściach fantastycznych.

Pojawienie sięEdytuj

Lew, czarownica i stara szafaEdytuj

W książce smok nie pojawia się, jednak ilustratorka Pauline Baynes przedstawiła jednego z nich walczącego po stronie Białej Czarownicy w Bitwie pod Beruną.

Podróż "Wędrowca do Świtu"Edytuj

W 3 części Eustachy Scrubb, chłopiec bojaźliwy i złośliwy, zostaje za karę zamieniony w smoka. Miało to swoje złe - i dobre strony. W książce także jest wzmianka o wcześniejszym spotkaniu Eustachego ze smokiem przy strumieniu. Dzięki temu że był smokiem, potem stał się lepszym człowiekiem.

Srebrne KrzesłoEdytuj

Eustachy Scrubb, Julia Pole oraz Błotosmętek podczas podróży przez podziemny świat napotkali w jednej z olbrzymich jaskiń zbiorowisko uśpionych stworzeń, które zawędrowały do podziemi i zasnęły. Wśród nich były smoki lub istoty bardzo do nich podobne.

Ostatnia bitwaEdytuj

Podczas zagłady Narnii z podziemi wypełzły wszystkie uśpione do tej pory stworzenia, wśród nich również i smoki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki