FANDOM

Lis - postać pojawiająca się w "Opowieści z Narnii - Lew, Czarownica i Stara Szafa".

Cechy postaciEdytuj

Lis jest postacią miłą i sympatyczną. Jest on zawsze szczery, broni zarówno swojego życia, jak i życia innych. Broni też dobrego imienia władców Narnii. Potrafi docenić każdą pomoc i wsparcie, odwdzięczając się tym samym.

Pojawienie sięEdytuj

Lew, czarownica i stara szafaEdytuj

Lis pojawia się w "Lwie, Czarownicy i Starej Szafie" jako pomocnik rodzeństwa Pevensie dążącego do Aslana i pokonania Jadis. Krył uciekinierów, kłamiąc co do kierunku ich wędrówki. Ucierpiał na tym, powiem pogryzły go wilki. Na szczęście rodzeństwo wraz z zaprzyjaźnionymi bobrami wyleczyło go z ran zadanych przez ostre zęby wilków. Później, kiedy doszło do spotkania liska z Białą Czarownicą (Jadis), on, zamiast pokłonić się jej, pokłonił się Edmundowi. Ten obronił zwierzę, zdradzając rzeczywisty cel wyprawy reszty rodzeństwa. Mimo to lis został zamieniony w kamień. Później, dzięki sile Aslana i pomocy rodzeństwa, lis został odmrożony i brał udział w koronacji czwórki dzieci na władców Narnii.  

Więcej z Fandomu

Losowa wiki