FANDOM

Opowieści z Narnii: Ostatnia Bitwa (ang. The Chronicles of Narnia: The Last Battle) - ostatnia z siedmiu tom z cyklu Opowieści z Narnii brytyjskiego pisarza C.S. Lewisa Clives's Staples Lewisa.

Podstawowe informacjeEdytuj

Opis fabułyEdytuj

Julia i Eustachy zostają wezwani do Narnii by pomóc zaprowadzić pokój królowi Tirianowi. Pomagają oni odzyskać owemu krajowi niepodległość i wyzwolić go z mocy sił Kalormenu. Po swojej śmierci spotykają wszystkich swoich nieżywych przyjaciół włącznie z Piotrem, Łucją, Edmundem, profesorem Digorym i ciocią Polą. Znajdują również swych rodziców. Na koniec trafiają oni do Krainy Aslana, do prawdziwej Narnii, do jej doskonalszego odzwierciedlenia, które poniekąd jest narnijskim "Rajem" tam spotykają wszystkich swoich przyjaciół, których poznali podczas swojego pobytu w Narnii. Spotykają tam też Aslana, który mówi im, że istnieje odzwierciedlenie (doskonalsze) każdego miejsca na Ziemi, oraz opowiada im, że gdy jechali pociągiem, zdarzył się wypadek i wszyscy zginęli, że zostaną w Narnii na zawsze i nigdy nie będą musieli wracać do Anglii.

UwagaEdytuj

Częstym błędem jest pisanie, że całe rodzeństwo Pevensie zginęło i przeniosło się do Krainy Aslana, lecz nie dotyczy to całej czwórki. Zuzanna w czasie wypadku kolejowego przebywała gdzie indziej i nie zginęła. Przestała wierzyć w Narnię i uznała ją za zabawę z dzieciństwa, prawdopodobnie to iż została sama na świecie było swego rodzaj karą za jej dorosłość.

RozdziałyEdytuj

  1. Nad Kotłem
  2. Lekkomyślność Króla
  3. Małpa w pełni chwały
  4. Co stało się tej nocy
  5. Pomoc dla Króla
  6. Nocny wypad
  7. Głównie o Karłach
  8. Jakie nowiny przyniósł Orzeł
  9. Wielkie zgromadzenie na Wzgórzu Stajni
  10. Kto wejdzie do Stajni?
  11. Wszystko dzieje się co raz szybciej
  12. Przez Drzwi Stajni
  13. Jak Karły nie dały się oszukać
  14. Noc spada na Narnię
  15. Dalej wzwyż i dalej w głąb
  16. Pożegnanie z Krainą Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki