FANDOM

Oreius
Oreius.jpg
Ojczyzna: Narnia
Płeć: mężczyzna
Rasa: Centaur
Zawód: Generał armii Piotra
Przynależność: Narnia

"Jesteś ze mną?"

"Do końca."

-Piotr Pevensie i Oreius w bitwie pod Beruną.

Oreius był odważnym i szlachetnym Centaurem, który żył w czasie długiej zimy jak i po niej. Był generałem armii Aslana i Piotra Pevensie podczas zimowej rewolucji przeciwko Białej Czarownicy.

BiografiaEdytuj

Oreius był lojalnym sługą Aslana, który służył mu jeszcze przed przybyciem obecnych monarchów. Był najprawdopodobniej jednym z Narnijczyków, którzy zatrudniali rodaków do służby w armii Aslana. Był obecny przy przybyciu Rodzeństwa Pevensie.

Był rozgniewany na wieść o zdradzie Edmunda, ale został uciszony przez Aslana, który wierzył, że jest wytłumaczenie na zdradę, bez wątpienia wiedząc o zdolnościach wiedźmy. 

Wkrótce po przyjeździe rodzeństwa Pevensie, Oreius rzucił się na pomoc księżniczkom, kiedy zostały zaatakowane przez wilki. Siostry uratował jednak Piotr a Oreius i jego żołnierze wyruszyli za uciekającymi w pogoń aby dotrzec do obozu Białej Czarownicy. Uratowali oni księcia Edmunda i szybko wrócili do bezpiecznego obozu Aslana.

Podczas ratowania chłopca, w akcie upokorzenia wroga, Oreius umieścił karła Ginarrbrika na miejscu Edmunda, wiążąc go, dławiąc i przyczepiając czubek jego kapelusza w góre poprzez przypięcie go do drzewa sztyletem.

Był obecny, gdy do obozu przybyła czarownica ogłaszająca swoje roszczenie o życiu Edmunda.

Oreius2.jpg

Oreius walczy przeciwko armii Czarownicy

Następnego dnia Oreius obudził się wcześnie, aby usłyszeć że Aslan odszedł w nocy i został zabity przez czarownicę na Kamiennym Stole. Mimo śmierci króla potwierdził lojalność pomagając Piotrowi w przygotowaniach do Bitwy. Później tego samego dnia, cała armia Narnii wyruszyła na Bitwę pod beruną na czele z Piotrem i Oreiusem.
Oreius3.jpg

Pancerz Oreius'a

Oreius walczył obok Piotra podczas pierwszego ataku. Kiedy armia wycofała się, Oreius wyprzedził księcia i wpadł do wąwozu. Gdy został pionformowany, że Piotr został zrzucony ze swojego jednorożca i ranny, popędził z powrotem wraz z nosorożcem, by go uratować.

Oreius4.jpg

Broń Oreius'a

Gdy walczył obok swojego monarchy, próbował go powstrzymać Generał armii Białej Czarownicy, ale Oreius wygrał z nim wbijając mu dwa miecze w plecy. Następnie oreius próbował zabić Białą Czarownicę, ale został zamieniony w kamień. Został urotowany przez Aslana. Był obecny podczas koronacji królów i królowych i prawdopodobnie służył im przez wiele lat jako Generał.

W pewnym momencie ożenił się i miał potomków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki