FANDOM

Nowa Narnia (Prawdziwa Narnia etc.) - prawdziwa Narnia, której odbiciem była Narnia, jaką znaliśmy przez całe sześć i większość siódmej części cyklu.

WyglądEdytuj

Nowa Narnia jest miejscem pięknym. Niektórzy utrzymywali, że jest to Kraina Aslana, jednak są pewne różnice. W Nowej Narnii znajdowały się bowiem wszystkie elementy ze starej Narnii - Ker-Paravel, Ettinsmoor, Bobrowa Tama, Wielka Rzeka.

PomysłEdytuj

Wiele wydarzeń w Narnii można porównać do Biblii. Aslan jako Bóg kończy istnienie Starej Narnii i sprowadza apokalipsę na ten świat. Daje ludziom wielką bramę przez którą przejdą i trafią do nowego świata, który wyglądał jak raj. W dodatku wiemy, że w realnym świecie wszyscy prócz Zuzanny ludzie, którzy byli w Narnii zginęli w jednym momencie. Zuzanna odwróciła się od Narnii jako odwracający się od Boga. W rezultacie wszyscy ludzie przebywający kiedyś w Narnii trafili do Nowej Narnii - do raju. Po śmierci spotkało ich życie wieczne wśród dawnych przyjaciół. W Narnii jest wiele takich wątków: Tasz jak diabeł, Aslan jak Bóg, Kraina Aslana jak siedziba Boga.

Pojawienie sięEdytuj

Ostatnia bitwaEdytuj

Z Nową Narnią mamy do czynienia tylko w tej części - prócz Zuzanny, trafiają do niej wszyscy nasi bohaterowie.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa "Tasz" mogła się wziąć od słowa "szatan"- TASZ-SZAT...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki