Fandom

Narnia Wiki

Największe czary

323strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Największe Czary jest to prawo sporządzone przez Aslana, aby Narnia była rządzona sprawiedliwie i w pokoju. Znanym z powieści prawem jest prawo pozwalają na śmierć dobrowolnej, niewinnej ofiary zamiast zdrajcy, tak jak Aslan zginął zamiast Edmund. Jak głosi prawo, "gdy ofiara, która jest niewinna, odda życie, by ocalić zdrajcę, Kamienny Stół (gdzie wyrok śmierci się odbywa) rozłamie się, a śmierć zmuszona będzie cofnąć swe wyroki."

Innym prawem rządzącym Narnią jest prawo, które zostało ujęte w powieści w postaci wierszyka:

Gdy ciało Adama i kości z jego kości, w Ker-Paravelu na tronie zagości, przeminą czasy niegodziwości i złości.

Zło zostanie naprawione, kiedy Aslan przyjdzie w tę stronę, a kiedy głośno zaryczy, znikną smutki i gorycze. A kiedy Lwa błysną kły, błyśnie czar zimy zły. A gdy grzywą wstrząśnie, da początek wiośnie.

Jest to co prawda kilka praw, jednak ujęte są w dwóch wierszykach. Opowiedział o nich rodzeństwu pan Bóbr, zanim zaczęli uciekać przed Białą Czarownicą. Królowa wreszcie dostrzega tę stronę Największych Czarów, gdy obalają one jej zimowe rządy nad Narnią, śnieg topnieje, a same Czary pozwalają wrócić Aslanowi do życia i ponownie objąć władzę.

Więcej w Fandom

Losowa wiki