FANDOM

Miraz
Miraz.jpg
Data ur. i śmierći: 2263-2303
Ojczyzna: Narnia
Płeć: mężczyzna
Rasa: człowiek (Telmar)

Relacje: Prunaprismia (żona)

Kaspian VIII (ojciec)

Kaspian IX (brat)

Kaspian (bratanek)

Zawód: Król Narnii

Król Miraz (życie: 2263-2303) był nieprawowitym władcą Narnii, panował podczas wizyty dzieci Pevensie.

Był młodszym bratem Kaspiana IX, króla Telmarii-Narnii oraz wujkiem Kaspiana.

HistoriaEdytuj

Miraz był człowiekiem władczym, okrutnym i zwodniczym. Zamierzał on zdobyć władzę, zabijając potajemnie swego brata, aby przejąć kontrolę nad tronem.

Po tajemniczej śmierci Kaspiana IX, nazwał siebie lordem protektorem a syna zamordowanego króla zostawił przy życiu dlatego że w tym czasie, sam nie miał potomka.

Nowy władca znalazł dla Kaspiana opiekuna - doktora Korneliusa, który go nauczał. Król nie wiedział jednak

że nauczyciel jest pół-karłem który zamierza zachęcić młodzieńca do buntu przeciwku systemu Telmarskiego.

Narnijska rewoulcjaEdytuj

Żona Miraza urodziła syna, gdy Kaspian był nastolatkiem. Razem z tym wydażeniem stał się on niepotrzebny ponieważ królestwo zyskało dziedzica tronu. Władca postanowił zabić bratanka, ale ten został ostrzezony przez swojego nauczyciela. Podczas ucieczki spotkał się z starymi Narnijczykami i obiecał poprowadzić ich w próbie obalenia dynastii Talmarów. Miraz dowiedział się o rosnącej rewolucji pod przewodnictwem bratanka i postanowił stłumić resztki Narnijczyków.

W tym czasie do Narnii wróciło rodzeństwo Pevensie i sprzymierzyło się z Kaspianem.

Miraz pokonał Narnijczyków i postanowił przygotować swoją armię, aby zniszczyć bunt całkowicie. Jednak wśród rady króla, niektórzy z doradców  byli gotowi zdradzić władcę i przejąć tron dla siebie. W związku z tym zachęcili oni Miraza do pojedynku na miecze z królem Piotrem Pevensie.

Zrobili to dlatego że śmierć króla z rąk piotra może doprowadzić do przejęcia przez nich władzy. Zachęcali go przy użyciu własnej arogancji do zaakceptowania pojedynku aby Miraz nie był traktowany jako tchórz. 
Miraz2.jpg

Miraz podczas finałowej bitwy

W pojedynku, po jednej stronie stała armia Telmarów a po drugiej Narnijczyków. W środku rozgrywał się pojedynek. Piotr szybko zranił Miraza pod pachą. Niestety władca Telmarów miał przewagę wzrostu i masy. Miraz uderzył w chełm Piotra i ramię, a Glozelle i Sopespian czekali na swoją szansę, aby go zdradzić.

Kiedy Miraz po kilku ranach zadanych przez Piotra niezdarnie upadł na ziemię, Glozelle i Sopespian wykrzyczeli że Piotr niesłusznie dźgnął leżącego władcę. To celowo wzbudziło gniew Talmarskiej armii która zaatakowała Starych Narnijczyków. Nastąpił chaos a Glozelle spokojnie podszedł do Miraza który był w stabilnym stanie i zabił go.

Bitwa ta doprowadziła do upadku dynastii Talmarów. Sopespian został zabity, a Glozelle zniknął.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki