FANDOM

Minotaurs.jpg

Minotaur - duże fantastyczne stworzenie, zaliczane do rodzimych mieszkańców Narnii. Mieszka w pieczarach i w puszczach.

CharakterystykaEdytuj

Nnp minotaur-1-.jpg

Klasyczny minotaur w zbroi i z sierpem w ręku.

Minotaur ma wygląd mieszanki człowieka i byka. Wzrost przeciętnego osobnika wynosi około trzech metrów, jednak zdarzały się okazy znacznie większe - poległy w walce z Telmarami Minotaur Asterius był jeszcze wyższy.

Ciało tego stwora pokryte jest gęstym owłosieniem, z reguły długim i bujnym. Minotaur posiada głowę i nogi byka oraz humanoidalny tors oraz ręce. Ramiona są szerokie i muskularne, zaś trójpalczaste dłonie umożliwiają chwytanie przedmiotów. Dysponują znaczną siłą fizyczną, pozwalającą na podnoszenie dużych ciężarów.

KulturaEdytuj

Minotaury żyją głównie w leśnych pieczarach na obszarze całej krainy. Posługują się swoim własnym językiem, przypominających zwierzęce odgłosy. Prawdopodobnie potrafią mówić również powszechną mową. Z natury są porywcze, zdarzały się wśród nich złowrogie osobniki. Podczas Stuletniej Zimy większość z nich stanęła po stronie Białej Czarownicy, jednak w ciężkich czasach okupacji Telmarów żyły i walczyły razem ze Starymi Narnijczykami. Były wyjątkowo silne i waleczne, tak że stanowiły znaczną siłę militarną. W walce używały sierpowatych szabel, toporów i cepów.

W książkachEdytuj

Lew, czarownica i stara szafa

  • W pierwszej części Minotaury stanowią część armii Białej Czarownicy. Dowodzi nimi najokrutniejszy z nich, generał Otmin. Walczą z dobrymi Narnijczykami w Bitwie pod Beruną. Po przegranej walce uciekają z pola bitwy.

Książe Kaspian

  • W części drugiej Minotaury są dobre i żyją z ukryciu przed Telmarami. Podczas dodanej w ekranizacji sceny ataku na zamek Miraza zabijają wielu przeciwników, jednak wielu z nich poległo. Najsilniejszy z nich, olbrzymi Asterius, ginie przygnieciony opadającą bramą. Ze 100 tych stworów przeżyło około 70, które walczyli następnie w drugiej bitwie pod Beruną.

Podróż "Wędrowca do Świtu"

  • W książce były one nieobecne, jednak w ekranizacji występują trzy Minotaury. Jeden z nich ma na imię Tauros. Dwa z nich walczą i zabijają kilku handlarzy niewolników.

W pozostałych częściach nie występują one lub nie odgrywają większej roli. Na pewno były w Nowej Narnii.

W świecie realnymEdytuj

Postać Minotaura pochodzi z mitologii greckiej. Występował tam jako potwór zamknięty przez króla Krety, Minosa, w labiryncie. Przedstawiany był jako ogromny byk lub pół człowiek - pół byk.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki