FANDOM

Miecz piotra.jpg
Nazwa: Miecz Piotra Pevensie
Długość: ok. 1 metra
Szerokość: do 10 cm
Użycie: Podczas wojny, obrony, pojedynków
Miecz Piotra Pevensie - broń, jakiej używał Piotr Pevensie (w Narnii król Piotr Wielki), podczas jego pierwszego i drugiego pobytu w Narnii.

Materiały i budowaEdytuj

Miecz wykonany był z ciężkiego, wytrzymałego metalu, podobnie jak wszystkie miecze. Rękojeść wykonana była ze złota, a zakończenie miało kształt głowy lwa. Miecz trzymany był w pochwie.

Pojawienie sięEdytuj

"Lew, czarownica i stara szafa"Edytuj

Miecz po raz pierwszy pojawia się podczas spotkania ze św. Mikołajem, który wręcza go Piotrowi wraz z tarczą. Piotr używa miecza podczas swojej pierwszej walki, walki z wilkiem Maugrimem, posłańcem Czarownicy. Wygrywa tę walkę, po czym Aslan pasuje go na rycerza Narnii, do tej ceremonii używając właśnie miecza (tylko wg. książki). Piotr walczy również swoim mieczem podczas bitwy z Jadis.

[[Książę Kaspian|
Pasowanie piotra na rycerza.jpg

Aslan pasuje Piotra na rycerza

"Książę Kaspian"]]
Edytuj

Piotr, po powrocie do Narnii, odnajduje swój miecz w starożytnym skarbcu pod Ker-Paravelem. Za jego pomocą walczył później Zuchon z Edmundem, chcąc uwierzyć, że dzieci są starożytnymi królami Narnii. Piotr, oczywiście, używa później swojego miecza podczas walk (m.in. z Mirazem oraz pod Beruną). Na koniec swego pobytu w Narnii przekazuje miecz Kaspianowi X.

"Podróż "Wędrowca do Świtu"`"Edytuj

Miecz Piotra pojawia się na początku, kiedy Łucja i Edmund otrzymują swoje przedmioty od Kaspiana, na pokładzie statku "Wędrowiec do świtu". Król wręcza wówczas miecz Piotra Edmundowi, który jednak odmawia jego przyjęcia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki