Wikia

Narnia Wiki

Książę Kaspian (gra)

Dyskusja0
301stron na
tej wiki
Disambig
Ten artykuł dotyczy gry. Zobacz też: inne znaczenia terminu Książę Kaspian.

Gra ksiaze kaspian okladka
Tytuł: Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Data wydania: Czerwiec 2008 roku
Wydawca: Disney Interactive Studios i Walden Media
Język: Angielski (polskie napisy)
Ilość poziomów: {{{ilość poziomów}}}
Książka: {{{książka na której oparto fabułę}}}

Książę Kaspian (gra) - gra video (PC), twórców Disney Interactive Studios, Walden Media i CD Projekt.

OpisEdytuj

Kiedy dzieci Pevensie opuszczają Narnię, do kraju przybywają Telmarowie. Napadają oni Ker-Paravel, walcząc z Narnijczykami. Ci drudzy ponoszą jednak klęskę. Kiedy dzieci Pevensie przybywają do Narnii po kilkuset latach od tego wydarzenia, odkrywają ruiny zamku, w którym niegdyś rządzili Narnią. Odnajdują swoje przedmioty. Ratują karła Zuchona, a niedługo potem spotykają samego Kaspiana. Dochodzi do ataku na zamek Miraza w celu zajęcia tronu przez Kaspiana. Dochodzi też potem do bitwy pod Beruną, po której rodzeństwo wraca z powrotem do swojego świata.

PoziomyEdytuj

Ker-ParavelEdytuj

Na tym poziomie stajemy się Narnijczykami walczącymi z Telmarami, którzy zaatakowali zamek Ker-Paravel. Musimy oczyścić zamek z atakujących go Telmarów i za pomocą silniejszych Narnijczyków, m.in. olbrzymów uchronić go przed zajęciem. Są 5 misje na tym poziomie. Grasz centaurem,minotaurem,karłem i faunem.

Ruiny Ker-ParavelEdytuj

W tym poziomie wcielamy się w rodzeństwo Pevensie, które trafiło na plażę niedaleko ruin Ker-Paravelu. Kiedy trafiamy do zamku, mamy za zadanie odnaleźć skarbiec, uratować karła Zuchona i znaleźć samego Kapiana.

Inflirtacja zamku MirazaEdytuj

Gra ksiaze kaspian screen1

gryfie

Na tym poziomie wcielamy się w rodzeństwo Pevensie, Kaspiana lub Zuchona. Naszym zadaniem jest zdobyć wszystkie pomieszczenia i wieże zamku, uratować Doktora Korneliusa i znaleźć wuja księcia, Miraza.

Atak na zamek MirazaEdytuj

Na poziomie tym wcielamy się w rodzeństwo Pevensie, Kaspiana, Narnijczyków Zuchona lub Ryczypiska. Naszym zadaniem jest stoczyć bitwę z Telmarami na terenie zamku.

Kopiec AslanaEdytuj

Na tym poziomie wcielamy się w rodzeństwo Pevesie, Kapiana lub Zuchona. Naszym zadaniem jest dojść do Kopca i zbadać go.

Pole bitwy pod BerunąEdytuj

Na ostatnim poziomie musimy stoczyć ostateczną bitwę z Telmarami. Kiedy nam uda się zwyciężyć, Kaspian zostanie królem Narnii, a rodzeństwo powróci do swojego świata.

PostacieEdytuj

  • Piotr Pevensie - najstarszy z rodzeństwa Pevensie. Jego szczególnymi umiejętnościami przydatnymi w grze są: rzut kilofem, silny lub słaby atak mieczem i obrona, a także możliwość otwierania skrzyń. Uczestniczy w każdej bitwie i podczas oblężeń, a także pojedynków.
  • Zuzanna Pevensie - młodsza od Piotra. Jej szczególne umiejętności to: strzelanie z łuku, atak nożem i otwieranie skrzyń. Bierze udział tylko w niektórych akcjach, czego wyjątek stanowią bitwy i wojny.
  • Edmund Pevensie - młodszy brat Piotra i Zuzanny. Jego szczególnymi umiejętnościami są: walka mieczem, obrona i, tak jak w poprzednich przypadkach, umiejętność otwierania skrzyń. Edmund może także latać na Gryfonach (gryfach). Podobnie jak Piotr, walczy na każdej bitwie, wojnie, pojedynku i podczas oblężęń.
  • Łucja Pevensie - najmłodsza z rodzeństwa, towarzyszy im tylko podczas wędrówek i poszukiwań. Jej szczególną umiejętnością jest rzut sztyletem. Może także otwierać skrzynie.
  • Kaspian - niedoszły książę Narnii, który jednak po ostatecznej bitwie zostaje ukoronowany na króla. Jego umiejętności to strzelanie z łuku, walka mieczem i możliwość otwierania skrzyń. Uczestniczy w bitwach i walkach.
  • Zuchon - karzeł, uratowany przez Zuzannę i Piotra. Podobnie jak najstarszy z rodzeństwa, może rzucać kilofem. Walczy nożem i potrafi otwierać skrzynie. Wyróżnia się również tym, że może latać na Gryfonach (gryfach). Potrafi także przetaczać się przez ciasne przejścia, czego nie potrafią pozostali ("ludzcy") bohaterowie.
  • Ryczypisk - waleczna mysz. Jedyne, co może, to walka rapierem i, oczywiście, otwieranie skrzyń i schowków. Może także przetaczać się przez ciasne przejścia i wyważać drzwi. Doskonale nadaje się do walki z Telmarami.
  • Doktor Kornelius - były nauczyciel Kaspiana. Pojawia się po raz pierwszy, kiedy Kaspian ratuje go z rąk Telmarów w zamkowych lochach. Jego wspaniałą umiejętnością jest paraliż za pomocą trujących eliksirów.
  • Tyrus - satyra. Bierze udział w bitwie z Telmarami na zamku Miraza.
  • Minotaur - białe, podobne do byka zwierzę. Wcielamy się w niego w poziomie pierwszym. Może walczyć ogromnym mieczem, a także pchać ciężkie przedmioty.
  • Centaur - w niego także wcielamy się w poziomie pierwszym. Wyróżnia się umiejętnością szybkiego biegania. Potrafi walczyć dwoma mieczami i pchać ciężkie przedmioty.
  • Karzeł - jest niezwykle silny. Walczy niewielkim mieczem. Wcielamy się w niego w poziomie pierwszym. Może rzucać kilofem.
  • Faun - również walczy w poziomie pierwszym z Telmarami. Potrafi strzelać z łuku.
  • Satyra - w grze może ujeżdżać olbrzymy i walczy swoim wielkim mieczem.
  • Olbrzym - olbrzymy okazują się pomocne w poziomie pierwszym, kiedy musimy pokonać Telmarów atakujących zamek. Nie wcielamy się w nie, jednak możemy jeździć na ich grzbietach. Ich specjalną umiejętnością jest mocny zamach maczugą.
  • Gryf - gryfy są pomocne podczas oblężenia zamku. Latamy na nich w celu dostania się na kolejne wieże zamku.
  • Koń - wierzchowca tego dosiadamy podczas ucieczki Kapsiana i Doktora Korneliusa z zamku.
  • Niedźwiedź - wiele niedźwiedzi żyje w lesie, przez który wędruje rodzeństwo po uratowaniu karła Zuchona. Rozpędzony miś może doprowadzić do straty życia, a także pomóc w przewracaniu konarów drzew.
  • Telmarowie - towarzyszą nam na każdym, kroku w zamku Miraza, Kopcu Aslana i pod Beruną. Z Telmarami walczymy również w Ker-Paravelu oraz podczas ratowania karła Zuchona.

MiejscaEdytuj

  • Ker-Paravel - tam na poziomie pierwszym odbywa się bitwa z przybyłymi do Narnii Telmarami. Na drugim poziomie dzieci odnajdują ruiny zamku.
  • Starożytny Skarbiec - tam dzieci odnajdują swoje przedmioty z przeszłości.
  • Zamek Miraza - w poziomie trzecim następuje oblężenie zamku, a potem bitwa.
  • Kopiec Aslana - zagrożony jest, w poziomie piątym, atakiem Telmarów.
  • Beruna - tam odbywa się ostateczna bitwa z Telmarami (poziom szósty).

Ważne w grze elementy i obiektyEdytuj

  • Skrzynie - w skrzyniach znajdują się skarby narnijskie, m.in. Róg Zuzanny. Aby je otworzyć, możemy wykorzystać każdego bohatera. Za otwarcie skrzyni dostaje się dodatkowe punkty.
  • Klucze - klucze są ukryte w różnych zakamarkach. Trzeba zbierać ich dużo, ponieważ do każdej skrzyni potrzeba kilku kluczy (od 2 do 8).
  • Odłamki ceramiczne - zwykle "leżą" w kupkach. Wydobyć je także można, rozbijając beczki i skrzynie. Jeśli zbierzemy wiele takich odłamków, dostajemy dodatkowe życie.
  • Serduszka - serduszka spotykamy w najgłębszych i najtrudniejszych do dostania się miejscach. Serduszka zdobywamy również, kiedy zabijemy wroga, np. Telmara. Serduszko wzbogaca nas o dodatkowe życie.
  • Tarcze - złote tarcze z wizerunkiem lwa dają nam dodatkową ochronę podczas walki z Telmarem lub innym wrogiem. Trwa to jednak określony czas.

Mimalne wymagania systemoweEdytuj

  • System operacyjny: Windows® XP SP2/Vista
  • Procesor: Intel® Pentiun
  • Pamięć: 512 MB RAM
  • Karta graficzna 64 MG RAM
  • 7,5 GB wolnego miejsca

CiekawostkiEdytuj

  • Do ruchu postaci użyto prawdziwej gry aktorskiej. Wykonano każdą możliwą pozycję postaci, aby gracz miał wiele możliwości ruchu.
Gra ksiaze kaspian screen2

Screen z gry, przedstawiający Ryczypiska

Więcej od Wikii