FANDOM

Kraina Aslana
Nazwa: Kraina Aslana
Lokalizacja: Koniec Świata, za Srebrnym Morzem
Rodzaj: Kraj
Zamieszkujące zwierzęta: Wszystkie zwierzęta, postaci, Aslan
Ciekawe obiekty: Wysoka Góra

Kraina Aslana- najpiękniejsza i najświętsza kraina w całej Narnii, ojczyzna Aslana. C. S. Lewis opisał ją jako piękną, zieloną krainę. Mieści się ona za wysoką na kilkaset metrów falą na Krańcu Świata, za Liliowym Morzem, znanym również jako Srebrne Morze. Jedynymi osobami, które najbardziej przybliżyły się do Krainy Aslana, był Ryczypisk, Eustachy Scrubb, Łucja i Edmund Pevensie, oraz Kaspian.

Porównanie religijneEdytuj

Krainę Aslana można porównać do Nieba (raju) w naszym świecie. Kraina Aslana też jest "mieszkaniem Boga" (narnijskiego oczywiście. Jedyną różnicą jest to, że do Krainy Aslana można się dostać nie poprzez śmierć, a poprzez przepłynięcie morza (nawet to ciekawe, ponieważ ludzie kiedyś sądzili, że przepływając morze dostaną się na "koniec świata").

Są również podejrzenia, że Kraina Aslana to Nowa Narnia. Jest to możliwe chociaż są między nimi pewne różnice. Z drugiej strony pod względem religijnym to by się zgadzało. Po skończeniu się świata wynagrodzeniem jest raj(niebo). W Narnii po skończeniu ziemi trafia się też do raju, którym może być Kraina Aslana (jak już wcześniej wspomniałem "mieszkanie Boga"). Kraina leży za wyspą ciemności.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki