FANDOM

Kategoria-mitologia.png

Kordiał Łucji

Magiczny kordiał Łucji - kordiał królowej Łucji.

Materiały i budowaEdytuj

Kordiał jest wykonany z prawdziwego, przezroczystego diamentu, choć inni utrzymują, że ze zwykłego szkła. Jest on przepasany czerwoną wstążką. Zawieszony jest na specjalnym pasie, w pochwie, obok sztyletu Łucji.

WłaściwościEdytuj

Płyn znajdujący się w kordiale jest wykonany z soku ostrokrzewu. Ma on niezwykłe właściwości. Potrafi uleczyć każdą ranę i każdą chorobę, przy użyciu zaledwie jednej kropli.

Pojawienie sięEdytuj

Kordiał pojawia się w pierwszej i drugiej części cylku, a także w części trzeciej (w filmie tylko w scenach usuniętych). W "Lew, czarownica i stara szafa" Łucja dostaje go od świętego Mikołaja, podczas ucieczki przed Białą Czarownicą. Później, za jego pomocą, Łucja uzdrawia Edmunda i wielu innych Narnijczyków po bitwie z Jadis. W drugiej części, zatytułowanej "Książę Kaspian", Łucja znajduje kordiał w skarbcu, za pomocą którego później leczy Zuchona, a pod koniec opowieści uzdrawia również Ryczypiska. W Podróż "Wędrowca do Świtu" Łucja leczy Eustachego z choroby morskiej.

CiekawostkaEdytuj

Kordiał, a właściwie jego zawartość, jest substancją niesamowitą - potrafi przetrwać wiele setek lat, nie zmieniając smaku, barwy, przydatności i właściwości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki