FANDOM

Kor (dawniej Szasta) - główny bohater powieści Koń i jego chłopiec, starszy brat bliźniak Korina, syn króla Luny, przyszły mąż Arawis oraz król Archelandii

HistoriaEdytuj

Początkowo ma na imię Szasta. Jeszcze jako niemowlę został puszczony w koszyku na rzekę i popchnięty podmuchem Aslana w celu ochrony. Wyłowił go pewien rybak imieniem Arszisz. W jego domostwie Szasta pełnił funkcję niewolnika, mieszkał w niewielkiej chatce. Kiedy miał zostać sprzedany jako niewolnik innemu człowiekowi, Szasta zaczął smucić się z powodu swojego losu. Przemówił wtedy do siebie, na co odpowiedział mu Bri. Szasta ze zdumieniem odkrył, że niektóre zwierzęta też są obdarzone mową. Postanowił więc wraz z koniem uciec do Narnii. Po drodze zostaje dogoniony przez innego konia z jeźdźcem - Arawisa z klaczą imieniem Hwin. Arawis również uciekła, jednak z powodu niechęci zostania żoną Achoszty. We czwórkę postanowili dotrzeć do Narnii, jednak doszli do Kalormenu. Od początku tamtejsi brali go za Korina, syna króla Luny. Zostali tam na jakiś czas po którym Szasta zniknął. Niedługo potem trafił on do Narnijczyków. W międzyczasie spotkał Aslana, który wyjaśnił mu pewne rzeczy. Później Szasta brał udział w bitwie (z królem Edmundem) z wojskami Rabadasza. Nie szło mu to zbyt dobrze. W tym czasie jego towarzysze zatrzymali się u Pustelnika, który opowiadał im o przebiegu całej bitwy. Niecałe dwa dni później wrócił do nich Szasta. Powiedział im wtedy, że jest on synem króla Luny i bratem bliźniakiem Korina, i że na imię ma Kor. To właśnie on miał zostać następcą tronu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki