FANDOM

Kalormen - kraina granicząca z Narnią i Archenlandią od południa. Między tymi krajami rościąga się wielka pustynia, z której można zobaczyć górę Pir. Od wschodu Kalormen ma dojście do Wielkiego Oceanu Wschodniego. Jego stolicą jest Taszbaan. Rządzi tam Tisrok - władca kalormeński. Od Archenlandii i Narnii Kalormen dzieli Kręta Strzała. W północno - zachodniej części pustynii znajduje się Ciasny Wąwóz.

GeografiaEdytuj

Warunki naturalneEdytuj

SąsiedziEdytuj

Znane miejsca i budowleEdytuj

MieszkańcyEdytuj

Kalormen zamieszkują ciemnoskórzy ludzie, których kultura i ubiór przypominają kulturę arabską. Ludność Kalormenu podzielona jest na grupy społeczne. Najbogatsi wielmoża (Tarkaanowie), noszą bogate, zdobione szaty i zbroje oraz mają purpurowe brody; przeciętni mieszkańcy nie są zbytnio bogaci, zajmują się m. in. handlem; zaś najbiedniejsza kasta chodzi w łachmanach i mieszka w chatach bądź lepiankach.

Znani mieszkańcyEdytuj

WierzeniaEdytuj

Mieszkańcy Kalormenu byli wyznawcami religii politeistycznej. Na czele panteonu stał Tasz - demoniczne bóstwo, któremu składano w ofierze ludzi. Inne znane bóstwa to Azaroth i Zardiinah.

CiekawostkiEdytuj

W Kalormenie dzieci są uczone opowiadania różnych historii tak jak dzieci w naszym są uczone pisania wypracowań.

W twórczości J. R. R. Tolkiena (autora m.in. "Władcy Pierścieni" oraz przyjaciela C. S. Lewisa) w czasach Drugiej Ery na dalekim wschodzie za Śródziemiem znajdowała się kraina Rómenor. Na jej zachodniej granicy piętrzyły się góry Ściany Słońca, a najwyższym ich szczytem była góra o nazwie Kalormë. Czy pisarze o tym wiedzieli?

Kalormen w seriiEdytuj

W książce Koń i jego chłopiec z Kalormenu uciekali Szasta (jak się później okazało Kor) ze swoim koniem Bri, a także Arawis i jej klacząHwin.

W książce Ostatnia Bitwa kalormeńscy żołnierze pomogają zdobyć Narnię dla Krętacza. Chcą ją uczynić częścią Kalormenu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki