FANDOM

Piotr&oreus-wojna.jpg
Nazwa: Jednorożec
Rodzina: Konie
Długość: Max. 3 metry
Rodzaj skóry: Sierść
Miejsce życia: Narnia, las

Jednorożec - zwierzę fantastyczne zamieszkujące Narnię.

AnatomiaEdytuj

Jednorożec to po prostu koń, posiadający jednak swoiste właściwości. Od normalnego konia różni go tylko jedna cecha - na głowie, między oczami zwierzęcia, znajduje sie róg, mający magiczne, lecz mocne i nawet niebezpieczne właściwości. Warto wspomnieć też o tym, że jednorożce zazwyczaj mają białą barwę, choć zdarzają się wyjątki.

Zwierzęta te potrafią bardzo szybko biegać, nierzadko szybciej od największych i najszybszych koni w naszym świecie (a także w Narnii).

Magiczne właściwościEdytuj

Według mitologii i wierzeń jednorożec to stworzenie powodujące "odżywanie", "nadzieję". W miejscu, w którym przebiegł jednorożec, miały zakwitnąć najpiękniejsze kwiaty.

Róg jednorożna znajduje swoje zastosowania w medycynie magów, jednak zbyt duża ilość powstałego leku lub też niewłaściwe jego użycie może skończyć się tragicznie.

Włosy z grzywy jednorożca są doskonałym materiałem na cięciwy łuków, a także do wyrobu odzieży, głównie drobnych dodatków.

Krew jednorożna, podobnie jak róg, jest substancją wspaniałą, choć niebezpieczną.

Pojawienie sięEdytuj

"Lew, czarownica i stara szafa"Edytuj

Jednorożec jest wierzchowcem Piotra podczas bitwy pod Beruną. Prawdopodobnie potrafi mówić. Został trafiony strzałą z łuku jednego z karłów, jednak przeżył atak.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki