FANDOM

Harfang

Harfang - twierdza i siedziba olbrzymów, położona za pasmem górskim na wschód od Dzikich Krajów Północy.

CharakterystykaEdytuj

Hafrang jest dworem północnych olbrzymów, mającym wygląd masywnego zamku wzniesionego na skalistym wzgórzu. Można do niego dotrzeć kierując się na północ od Ettinsmoore, przechodząc przez starożytny most i pokonując łańcuch górski. Hafrang znajduje się nieopodal ruin innego miasta, wybudowanego przez starożytnych olbrzymów i kryjącego w sobie wejścia do Podziemia.

Zamek został zbudowany dla istot większych niż ludzie, bo mających około sześciu metrów wzrostu. Wszystko dostosowane jest w nim do proporcji ciała olbrzymów. Mieszkańcy zamku tworzyli społeczeństwo przypominające średniowieczny dwór, z zachowaniem podziału i hierarchii.

W książkachEdytuj

Srebrne krzesłoEdytuj

Eustachy, Julia i Błotosmętek wędrując przez północ zawędrowali do Hafrangu, gdzie znaleźli schronienie przed zamiecią. Mieszkańcy zamku byli, jak się później okazało, w zmowie z Czarownicą. Olbrzymy chciały zjeść dzieci i Błotowija na uczcie z okazji Święta Jesieni. Nie udaje im się to, gdyż wędrowcy uciekają z Harfangu i dzięki czystemu przypadkowi trafiają do Podziemia.