FANDOM

Gryfskrzeczy.jpg
Nazwa: Gryf
Rodzina: Orłowate, kotowate
Rozpiętość skrzydeł: max. 18 metrów
Rodzaj skóry: Pióra, sierść
Miejsce życia: Lasy, tereny bogate w złoża mineralne

Gryf- fantastyczne stworzenie mityczne, bohater, mieszkaniec Narnii.

AnatomiaEdytuj

Gryf to zwierzę latające. Jest jednym z najpiękniejszych stworzeń zamieszkujących Narnię. Głowa, przednie kończyny, końcówka ogona oraz skrzydła należą do orła (połowa ciała jest więc upierzona), a tylne nogi, znaczna część ogona oraz część tułowia należy do lwa i jest pokryta sierścią. Głowa gryfa narnijskiego ma również ośle uszy, lecz aspekt ten jest niezwykle rzadki wśród ziemskich wyobrażeń.

Gryfy w naszym świecieEdytuj

Cechy i właściwościEdytuj

Niewiele można powiedzieć o cechach osobowości gryfów - tylko tyle, że są wierne. O właściwościach możemy powiedzieć więcej. Są w stanie dźwigać duże ciężary. Według legend gryfy są stworzeniami niezwykle mądrymi - zakładają swoje gniazna nieopodal bogatych złóż naturalnych zasobów.

Pojawienie sięEdytuj

Lew, czarownica i stara szafaEdytuj

Gryfy-kamienienaarmie.jpg

Gryfy zrzucające kamienie

Zwierzę to nie pojawia się, lecz w filmie odgrywa znaczącą rolę. To właśnie jeden z gryfów "zaraportował" Piotrowi i jego armii, jak dalego i jak liczna jest armia Białej Czarownicy. Większa armia gryfów, przed atakiem Piotra, próbowała odeprzeć atak Czarownicy, zrzucając na nią kamienie. Była to metoda skuteczna, jednak karły również zaatakowały - zastrzeliły część gryfów. Na końcu dwa gryfy zaatakowały samą Czarownicę, lecz ona zamieniła je w kamień. Później sam Aslan, "odmrażając" figury w Zamku Czarownicy, odmroził kilka gryfów.

Książę KaspianEdytuj

W książce gryfy również się nie pojawiają, lecz w filmie pomagają w
Gryf.narnia1.jpg

Gryf podczas narady w Kopcu

oblężeniu zamku Miraza. Dzięki nim Narnijczycy dostali się na zamek i mogli zabijać wartowników. Wcześniej, w kopcu Aslana, kikla gryfów brało udział w naradzie, jednak nie zabierając głosu, ze względu na brak możliwości mowy.

Książę Kaspian (gra)Edytuj

Gryfy pojawiają się w grze, kiedy Edmund, Piotr, Zuzanna, Kaspian i Zuchon organizują oblężenie Zamek Miraza.

CiekawostkaEdytuj

W pierwszej części "Opowieści..." gryfy miały zdolność mowy, podobnie jak inne zwierzęta. Po przybyciu Telmarów do Narnii wiele z tych stworzeń przetrwało próby zabicia Narnijczyków, ale za to utraciły zdolność mowy. Potwierdza to ich postawę w filmie, ale nie tylko.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki