FANDOM

Ujednoznacznienie
Ten artykuł dotyczy rekwizytu filmowego. Zobacz też: inne znaczenia terminu "Wędrowiec do Świtu".

Wędrowiec4.jpg
Nazwa: Wędrowiec do świtu (filmowy)
Długość: 50 m
Szerokość: ok.10 m
Użycie: Na potrzeby filmu - do "odegrania roli" "Wędrowca do świtu"

Wędrowiec do świtu w filmie - statek, który zbudowano na potrzeby filmu "Podróż Wędrowca do Świtu".

WyglądEdytuj

Czytając powieść, można wyobrazić sobie duży, okazały statek w kształcie smoka. Jak pisze autor: "Pozłacany dziób w kształcie głowy smoka z szeroko rozwartą paszczą". Jednak autor pisze również o tym, że głowa nie była wcale osadzona wysoko.

Statek, który stworzono na potrzeby filmu, jest na pewno wyobrażeniem opisu autora. Głowa jest pozłacana, w kształcie głowy smoka z szeroko rozwartą paszczą, jednak osadzona na długiej, wysokiej szyi, a nie niskiej, jak pisał autor. Statek filmowy miał też tą różnicę, że punkt obserwacyjny nie znajdował się w paszczy smoka, lecz na czubku jego głowy. Zgodnie z opisami w książce, statek po bokach miał zielone skrzydła, również pozłacane. Burty jednak były brązowe, a nie zielone. Żagiel, zgodnie z opisem, miał barwę czystej purpury z narysowanymi na nim lwami. Statek kończył się uniesionym wysoko ogonem, pod którym znajdowały się komnaty i pokoje statkowe.

Materiały i budowaEdytuj

Wedrowczyk.jpg

Wędrowiec do Świtu

Statek zbudowano na potrzeby filmu. Twórcy okrętu nie stworzyli jednak prawdziwego, pływającego statku, lecz model, który poruszany był na specjalnej platformie i sprawiał wrażenie pływającego.

Do budowy okrętu użyto ponad 2 km desek, ponad 800 arkuszy sklejki i różnych grubościach, około 400 litrów kleju. Do zewnętrznego pokrycia użyto kilka ton włókna szklanego, prawie 2 tony silikonu. Do malowania statku użyto 400 litrów farby, 300 litrów lakieru, 500 tubek uszczelniacza i kilkadziesiąt kilogramów wosku pszczelego. Do zdobień, takich jak rogi smoka czy wizerunki zwierząt na zewnętrznych stronach statku użyto ponad tonę gliny, 30 ton stali i 30 litrów chłodziwa.

Łączny takielunek wynosił 4 km liny, 120 splotów lin, a wysokość masztu wynosi 14 metrów.

Budowa okrętu kosztowała prawie 3 000 000 dolarów.

CiekawostkiEdytuj

  • Ponieważ statek wykonano na potrzeby filmu, również na potrzeby filmu go odpowiednio traktowano. Podczas ataku węża morskiego zburzone zostały burty oraz górna szczęka smoka.
  • Statek wykonano w 50 częściach, po czym przywieziono go na miejsce planu filmowego. Składanie go trwało kilka tygodni.
  • Zanim wykonano okręt, wykonano półmetrowy model. Sprawdzono, jak poruszać się będzie w równych sytuacjach.
  • Okręt mierzy ponad 50 metrów długości i waży około 120 ton.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki