FANDOM

Digory kirke
Digory Kirke - nazywany profesorem Kirke.

CechyEdytuj

Profesor Kirke jest człowiekiem spokojnym i łagodnym. Cechuje go wysoki poziom kultury. Jest także mądry, chłonący wiedzę płynącą z filozofii. W życiu kieruje się wiarygodnością i prawdą. Kieruje się także logiką, co wielokrotnie podkreśla. Potrafi rozwiązać każdy spór, słuchając każdego z wyrozumiałością i chęcią pomocy.

WyglądEdytuj

Profesor ma wygląd typowy dla swojego wieku - siwe, kręsone włosy, szczupła twarz, uśmiechnięte usta oraz bródka. Na nosie ma okrągłe okulary. Ubiera się zwykle w długie, ciężkie, szkarłatne płaszcze.

Pojawienie sięEdytuj

Lew, Czarownica i Stara SzafaEdytuj

Digory Kirke to profesor, posiadający ogromny dom na wsi. Umożliwia Zuzannie, Piotrowi, Łucji i Edmundowi spędzenie trochę czasu ze względu na naloty bombowców w Anglii. Gdy Łucja trafia do Narnii, on jako jedyny wierzy w jej opowieści o magicznej krainie. Często powtarza, że trzeba logicznie myśleć i krytykuje szkoły w jaki tylko może sposób. Próbuje przekonać Zuzannę i Piotra do racji Łucji. Możemy wywnioskować, że znał już wcześniej Narnię.

Podróż "Wędrowca do Świtu"Edytuj

Uczy Piotra do egzaminów. Nie występuje w książce.

Siostrzeniec CzarodziejaEdytuj

Jest głównym bohaterem. Ma kilkanaście lat. Martwi się o swoja chorą matkę. Podczas ryzykownych eksperymentów swego wuja, niedoszłego czarodzieja, trafia do Lasu Między Światami wraz ze swoją koleżanką, Polą Plummer. Następnie trafia do Charnu- równoległego świata u schyłku swego istnienia. Budzą tam śpiącą od wielu wieków Jadis, czyli przyszłą Białą Czarownicę. Przez przypadek trafia ona razem z dziećmi do
Digory kirke młody
naszego świata i ustanawia wuja Andrzeja swym sługą. Gdy sytuacja jest w krytycznym stanie (Jadis spowodowała wypadek przed domem Digory'ego) Digory próbuje uciekać razem z Polą do Lasu Między Światami, aby ,,odstawić" Jadis do Charnu. Zabiera jednak ze sobą dorożkarza, wuja Andrzeja i konia Truskawka. Wszyscy razem trafiają do powstającego właśnie świata- Narnii. Za ściągnięcie do niego złej istoty- Jadis, musi przynieść wraz z Polą złote jabłko Aslanowi - władcy Narnii. Wykonuje zadanie i wraca wraz z Polą i uzdrawiającym jabłkiem do domu, gdzie podaje je do zjedzenia matce, która zostaje w ten sposób uzdrowiona. Pestki jabłka Digory zakopuje w ogrodzie, a po wielu latach jabłoń, która z nich wyrosła przerabia na starą szafę i zapoczątkowuje tym samym dalsze losy dzieci z naszego świata w Narnii.

Ostatnia BitwaEdytuj

Digory umiera w wyniku wykolejenia pociągu i po śmierci na zawsze wraca do Narnii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki