FANDOM

Piotr&oreus-wojna.jpg

Piotr ze swoją armią

Armia Piotra
- armia Piotra Pevensie, w tym także Aslana, która walczyła podczas I i II bitwy pod Beruną. Wodzem był, oczywiście, Piotr.

SkładEdytuj

Pierwsza bitwaEdytuj

Podczas pierwszej bitwy pod Beruną po stronie Aslana walczyło wiele rodzajów stworzeń: gryfy, fauny, centaury, nosorożec, bóbr, leopardy, lwy, a także Jednorożec Piotra. Później dołączył do nich także feniks i orły.Kiedy przybył Aslan dołączyły do nich nimfy, driady, jeże, psy, jaguary,konie,jelenie, dziki, lisy, byki, dzikie koty, króliki, zajace,olbrzymy, krasnale, ptaki, niedzwiedzie i inne stworzenia. Armia ta była mniej liczna niż armia Czarownicy, mimo to wygrała. Kiedy pokonali Jadis ich armia razem z posiłkami Aslana stanowiły 25.000 armie.Wszyscy potem uczestniczyli w koronacji.

Druga bitwaEdytuj

Podczas drugiej bitwy skład był niewiele inny - dołączyły się do nich tylko karły, minotaury, olbrzymy, a także oddział myszy Ryczypiska oraz zwierzęta takie jak borsuki, wilki, sarny, jelenie. Podczas drugiej bitwy armia otrzymała także wsparcie od tańczących drzew. Licząc ich wszystkich wyszlo 1130 żołnierzy.
Tarczapiotra.jpg

Tarcza Piotra przedstawia proporzec jego armii

ProporceEdytuj

Armia Piotra, jak każda porządna armia wojnenna, miała swoje proporce. W przypadku tej armii był to wizerunek lwa umieszczony na czerwonym tle. W przypadku proporców umieszczonych na końcówkach włóczni itp. były to prostu dwa długie pasy - czerwony i żółty. W przypadku mieczy były to po prostu wygrawerowane napisy lub rączka zakończona wykonaną ze złota głową lwa.

Sukcesy / porażkiEdytuj

Obie bitwy wygrała właśnie arma Piotra, choć poniosła wiele strat.

Znane, walczące osobowościEdytuj

Pierwsza bitwaEdytuj

Druga bitwaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki