FANDOM

Popplewell
Imię i nazwisko: Anna Katherine Popplewell
Data i miejsce urodzenia: 16 grudnia 1988, Londyn, Wielka Brytania
Rola w Opowieściach z Narnii: Zuzanna Pevensie

Anna Popplewell - odtwórczyni roli Zuzanny Pevensie w filmach Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa, Opowieści z Narnii: Książę Kaspian, Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu.

BiografiaEdytuj

Angielska aktorka filmowa, telewizyjna i teatralna, znana przede wszystkim z roli Zuzanny Pevensie w "Opowieściach z Narnii". Urodziła się 16 grudnia 1988 roku w Londynie jako najstarsza córka Andrew Popplewella i Debry Lomas. Ma dwójkę rodzeństwa, także aktorów. Jej młodszy brat Freddie wcielił się w postać Michaela Darlinga w filmie "Piotruś Pan". Popplewell swoją edukację aktorską zaczęła w wieku 6 lat. Uczęszczała do Allsorts Drama School. Pierwsze kroki w showbiznesie postawiła w produkcji telewizyjnej z 1998 roku, pt. "Zatoka Francuza". Na dużym ekranie zadebiutowała mając 9 lat, epizodem w "Mansfield Park". Od tego czasu pojawiała się w rolach drugoplanowych w filmach takich jak "Mały wampirek" i "Dziewczyna z perłą" ze Scarlett Johansson. W 2001 roku zagrała Victorię w serialu telewizyjnym BBC "Miłość w zimnym klimacie". Drogę do prawdziwej kariery otworzył jej cykl "Opowieści z Narnii" na podstawie powieści C.S. Lewisa, gdzie wcieliła się w postać Zuzanny Pevensie. W 2007 roku zagrała w dwóch produkcjach studenckich: w "Pięciu rodzajach ciszy", za którą dostała nagrodę CUPPERS dla najlepszej aktorki drugoplanowej, oraz w "Makbecie" w OFS Studio w Oksfordzie, gdzie wcieliła się w postać Lady Makbet ..

FilmografiaEdytuj

  • Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa
  • Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
  • Opowieści z Narnii: Podróż Wędrowca do Świtu
  • Dziewczyna z Perłą
  • Marzenia do Spełnienia
  • Daniel Deronda
  • Miłość w Zimnym Klimacie
  • Mały Wampirek
  • Mansfield Park

Anna

Anna Popplewel

Więcej z Fandomu

Losowa wiki