FANDOM

Swiat-wedlug-narnii.640x480

Okładka książki

Świat według Narnii
- książka, jeden z różnego typu przewodników o Narnii. Książka ta przybliża nam chrześcijańskie znaczenie opowieści C.S.Lewisa, "Opowieci z Narnii". Wydana została wydana w roku 2005.

Podstawowe informacjeEdytuj

  • Wymiary: 13 x 20 x 2 cm
  • Ilość stron: 232
  • Oprawa: miękka
  • Wydawnictwo: Święty Wojciech
  • Autor: Jonathan Rogers
  • Cena: 30 zł

Opis książkiEdytuj

"Świat wedłuh Narnii" to doskonały przewodnik po krainie stworzonej przez Lewisa. Jonathan Rogers odkrywa przez czytelnikiem wewnętrzny świat "Opowieści z Narnii". A równocześnie wykracza poza historię opowiedzianą przez Lewisa i pokazuje jej kontekst - świat samego autora. Zdradza nam, wokół jakich spraw krążyły myśli pisarza, gdy ten opowiadał o przygodach dzieci Pevensie, Eustachego i Julii, Digory'ego i Poli.

Rogers pomaga głębiej zrozumieć treść "Opowieści z Narnii", odkrywa ich symbolikę, zwraca uwagę na istotne detale albo drugie dno poszczególnych historii i opisów. Pokazuje, gdzie i w jaki sposób Lewis wplótł odniesienia do Ewangelii. Twierdzi - a jego słowa brzmią przekonująco - że główne siły napędowe Lewisa to niezwykła wyobraźnia i rozumna wiara.

Swoją opowieść Rogers prowadzi żywo i niezwykle zajmująco - czytelnik niemal słyszy głos Ryczypiska, Błotosmętka, Zuchona, czuje słotki smak i odżywczą siłę wód Ostatniego Morza, do którego dotarła załoga "Wędrowca do świtu", wraz z Łucją wtula się w miękką sierść Aslana...

RozdziałyEdytuj

  • Wstęp. Wyobrazić sobie rzeczywistość.
  • Rozdział pierwszy. Rzeczywistość, której nie mógłbyś wymyślić. Lew, Czarownica i stara szafa.
  • Rozdział drugi. Mit stał się faktem. Książę Kaspian.
  • Rozdział trzeci. Odnaleźć siebie, zapomnieć siebie. Podróż "Wędrowca do świtu".
  • Rozdział czwarty. Pamięć o znakach. Srebrne krzesło.
  • Rozdział piąty. Wyjście z niewolnictwa. Koń i jego chłopiec.
  • Rozdział szósty. Poszukiwacz przygód i czarodziej. Siostrzeniec Czarodzieja.
  • Rozdział siódmy. Dalej w głąb! Dalej wzwyż! Ostatnia bitwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki