FANDOM

Łucja Pevensie – najmłodsza z rodzeństwa Pevensie, siostra Piotra, Zuzanny i Edmunda, a także kuzynka Eustachego Scrubba. To ona jako pierwsza weszła do szafy i odkryła Narnię. Przyjaźniła się z faunem Tumnusem. Jako królowa Narnii nazwana została Mężną. Można powiedzieć, że Łucja (z reszty jej rodzeństwa) była najbardziej zaprzyjaźniona z Lwem Aslanem.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Łucja Pevensie urodziła się w 1932 roku jako najmłodsza córka Heleny Pevensie i nieznanego z imienia mężczyzny. Miała trójkę rodzeństwa: Piotra, Zuzannę i Edmunda. 

Razem z matką, ojcem i rodzeństwem dorastała w Londynie. Kiedy w 1939 roku wybuchła druga wojna światowa, jej rodzice postanowili zapewnić rodzeństwu bezpieczeństwo. Wysłali dzieci do domu profesora Digory Kirke'a, gdzie miały przeczekać wojnę.

Lew, Czarownica i stara szafaEdytuj

To Łucja odkryła Narnię jako pierwsza. Dzieki niej mieli te niesamowite przygody. Gdy wraz z rodzeństwem bawiła się w chowanego, znalazła pokój, w którym stała wielka, stara szafa. Weszła do niej aby się skryć (oczywiście tylko przymykając drzwi, bo uważała że głupio zatrzasnąć się w szafie). Gdy znalazła się w niej i tak szła by znaleźć się w samym tyle szafy, poczuła, ze robi jej się zimno i właśnie wtedy znalazła się w Narnii. Na początku spotkała tam Pana Tumnusa z którym prawie od razu się zaprzyjaźniła. Razem z Zuzanną widziała śmierć i zmartwychwstanie Aslana.

Łucja

Książę KaspianEdytuj

Łucja i jej rodzeństwo znów zjawiają się w Narnii, za sprawą Księcia Kaspiana, który dmuchnął w Magiczny Róg Królowej Zuzanny. Pomogła mu, tak jak jej rodzeństwo.

Podróż Wędrowca do śwituEdytuj

Łucja ponownie jest w Narnii, tym razem z Edmundem i Eustachym (ponieważ Zuzanna i Piotr są już za dorośli na Narnię). Zjawiają się na pokładzie statku dowodzonego przez Kaspiana. Przeżywają tam mnóstwo przygód. W między czasie dowiadujemy się, że jest zazdrosna o urodę Zuzanny.

Koń i jego chłopiecEdytuj

Gdy Łucja dowiaduje się o ataku Rabadasza na Archenlandię, wyrusza razem z Edmundem do walki z nim. W czasie walki jest wśród łuczników. Po walce bierze udział w dyskusji na temat: Co zrobić z Rabadaszem?

Ostatnia BitwaEdytuj

Łucja ginie w katastrofie wykoleniu się pociągu razem z Edmundem i Piotrem. Po czym znajduje się w Nowej Narnii z wszystkimi dobrymi bohaterami (być może oprócz Zuzanny).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki